Момо Капор - Глуварење


Нисмо га видели двеста година, а онда се појавио на нашем ћошку са неком плавом мачком; једном од оних, мислим, што раде на златне полуге; шта се догодило, прославио се, па сад дошао да се покаже. Каже, ћао, момци, још глуварите на ћошку? Ово је Бурза, каже мачки, а ово је Мики; овај овде (то, за мене!), то је, каже, Кеба, има две леве ноге! Показује нас дами као да је у неком јебеном зоолошком врту. Шта се дешава? Написао момак сценарио за филм и згрнуо грдну лову! После нам послао карте за премијеру. Што јест, јест, нећу да грешим душу, дао нам најскупља места у »Јадрану«. А знате ли о чему се радило у том филму? Е, сад ћете да паднете на дупе! О нама. Мислим, о Микију, Бурзи, Костици и мени, и о томе како годинама одвајамо ћошак од седам до десет. Наравно, играли су нас неки други момци; мене је играо онај плави, славни Какосеонозваше, али иначе, све јe било исто, потпуно исто! Богами, дечко није бадава престајао све оне године с нама на ћошку; на крају их је лепо уваљао, а ми му испали нешто као заморчићи. И шта се догађа? Tреба му тема за нови филм и ето ти њега поново на ћоше. Па, како је, каже, шта има ново, шта сe напада? Без везе! Видимо лепо, место га некако не држи; нервозан је, сав у грчу, уопште више није за глуварење. Тако ћутимо и премештамо се с ноге на ногу, а онда Мики тресну свe у лице: Ако оћеш нови филм, каже, а немаш чиме да масираш народ, каже, дођи, каже. да одвајаш, каже, ћошак са нама, једно пет-шест година, рекао је, па ћеш ваљда нешто смислити! Тако он оде, а после смо му видeли и тај други филм — али нам није он послао картоне, сами смо их купили. Филм је био феноменалан, на часну реч! Играо је цело једно послеподне, али не и увече, и не на матинеу у десет сати, човече! Која је то била масажа! Мислим, сва та кукњава за старим добрим ћошетом, и како му недостају френдови, и сиромаштво, и све! Један тип у тој филмчуги доследно каже: »Благословено време досаде...« Благословено време срања! Е, ту је мало фалило па да не повратим на неког типа испред себе, на часну реч. Лавор, викао је Мики, лавор, дајте ми лавор! Тај филм је потукао све рекорде у кратком задржавању на репертоару — тотални чабар! И, уопште, мислим, прилично ми иде на јетру кад неко ко обилази све те фестивале по венецијама и лондонима, почне да кука како је некада давно одвајао неки ћошак, ако схватите шта оћу да кажем. У чему је штос? Као да се мени глувари овде годинама, као да ја не бих збрисао истог часа на неко боље место када би ми се пружила шанса? Знате када бих пожалио за овим ћошком? Никада! Fuck off!





Коментари

Популарни постови са овог блога

Edgar Alan Po: Senka (parabola)

Edgar Alan Po: SKOČIŽABA ILI OSAM ORANGUTANA U LANCIMA